Przedszkole Samorządowe w Drzeczkowie

Idź do spisu treści

Menu główne:

 

Aktualności:

WRAŻENIA I UCZUCIA
19 05 2020

Obraz znaleziony dla: emocje

Kochane Żabki w tym tygodniu zabawy i zadania związane z naszymi emocjami. Propozycje poniżej. 


Wrażenia i uczucia

 

Poniedziałek – Emocje – co to takiego?

Wtorek – Jakie emocje przeżywa przedszkolak?

Środa – W płaczu nie ma nic złego

Czwartek – Jak pozbyć się strachu

Piątek – Oswajamy się z ciemności

 

„Emocje” krótki filmik o emocjach „Jak się czuje miś” – nazywanie emocji. Po obejrzeniu filmu dziecko próbuje nazwać emocje, które towarzyszyły misiowi.

 

https://youtu.be/yfM-p2u4B3g

 

„Lustro emocji” – rozwijanie umiejętności wyrażania emocji ruchem, doskonalenie

umiejętności odtwarzania mimiki, rozwijanie empatii.

Dziecko siada naprzeciwko rodzica lub kogoś z rodzeństwa. Rodzic gestem i mimiką odzwierciedla jakąś emocję, a dziecko próbuje odgadnąć, następnie zmiana ról.

 

„Emocjonalny autoportret” – praca plastyczna

Namaluj lub narysuj swój portret. Na twarzy odzwierciedl emocje. które dzisiaj ci towarzyszą.

 

„Emocje” – diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania. Rodzic drukuje kartę pracy (w załączeniu). Dziecko rzuca kostką, a liczba, która wypadnie wskazuje numer zagadki. R. czyta zagadkę, dziecko odgaduje hasło, próbuje zapisać je w kratkach, albo głoskuje dany wyraz, a rodzic zapisuje.

 

Zabawę można urozmaicić o język angielski.

 

1. Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock.

2. Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house.

3. Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.

4. Następuje po dniu. Po angielsku night.

5. Polska to nasz… Po angielsku country.

6. Kolorowe do rysowania. Po angielsku crayons.

 

„Zły humorek” – wysłuchanie wiersza Doroty Gellner link poniżej), swobodne wypowiedzi dzieci.

 

https://www.youtube.com/watch?v=2ZiqVi5muTE

 

Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania:

Co czuła dziewczynka?

Z jakiego powodu czuła gniew?

Jak się zachowywała?

Co znaczy być złym, a co złościć się?

Czy to oznacza to samo?

 

 

„Poprawiacz nastroju” – praca techniczna z wykorzystaniem różnorodnych materiałów: kolorowe kartki z bloku technicznego oraz różnorodne materiały, np. rolki po papierze

toaletowym, słomki, patyki, brokat, farby, plastelina, kleje, kawałki krepiny, skrawki materiałów.

Zadaniem dzieci jest stworzenie czegoś, co poprawia humor. R. nie określa, że musi to być praca płaska albo przestrzenna – panuje dowolność. Zadanie rozbudza twórcze myślenie i kreatywność.

 

„Dlaczego płaczemy” – koncentracja uwagi na krótkim filmie. Swobodne wypowiedzi dzieci po obejrzeniu filmu na temat, po co są łzy i dlaczego płaczemy? Co się dzieje „Gdy mi smutno źle?”  Rodzic tłumaczy dziecku, że w płaczu nie ma nic złego!

 

 

https://www.bing.com/videos/search?q=sk%c4%85d+si%c4%99+bior%c4%85+%c5%82zy+&&view=detail&mid=B0DE783F9D0A38F6CA24B0DE783F9D0A38F6CA24&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dsk%25C4%2585d%2520si%25C4%2599%2520bior%25C4%2585%2520%25C5%2582zy%2520%26qs%3Dn%26sp%3D-1%26pq%3Dsk%25C4%2585d%2520si%25C4%2599%2520bior%25C4%2585%2520%25C5%2582zy%2520%26sc%3D1-19%26sk%3D%26cvid%3D26A35141CD36472E9E8511AC88A81525%26FORM%3DVDVVXX

 

Content Management Powered by UTF-8 CuteNews
 
stat4u
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego